DE VRAGEN VAN HET VERENIGINGENSPEL 2004

De onderwerpen van dit jaar.

Nr.

Onderwerp

Hoe heeft u het gemaakt?

Europese Unie

Redelijk goed gemaakt, diverse malen 10 punten gescoord, Alleen Arjan Ton was de laagste uitschieter met een 3.

Koninklijk Huis

Redelijk goed gemaakt, Opvallend was dat de Oranje Vereniging hiervoor geen 10 heeft behaald! De Speeltuin 1 was helemaal slecht op de hoogte van het Koninklijk Huis

Nieuws uit 2003

Gemiddelde score van 6 a 7. Een team dacht dat Jan van Amerongen de bedenker was van het beschuitje met inkeping. Een ander team had Henk Gleufje bedacht! De meesten dachten dat meneer Bolletje zo ingenieus was geweest. Het goede antwoord had moeten zijn Theo Tempels.

Postzegels

Er zijn blijkbaar een hoop postzegel verzamelaars, deze vraag is erg goed gemaakt!

Sigaren

De Lionsclub1, Bremmer en de Ooievaars wisten voor deze vraag een 10 te behalen. Bravo!
Verder gemiddelde was ongeveer 5 - 6 punten. Iedereen kent in ieder geval de bolknak.

Sport

Gemiddeld tussen 5 en 8 punten. Xalspitte wist helaas heel weinig van Voetbal, zij behaalden een 1.

Weermannen/vrouwen

Gemiddelde van 8 punten. Ooievaars en Vriendschap 2 wisten een 10 te behalen! Harry Otten vonden de meesten erg moeilijk, dus kwamen er creatieve antwoorden als "Bob Bliksum", en "Regen Cap".

Muziek

Vriendschap 1 behaalde als enige een 10 voor deze vraag. De score loopt erg uit een van 1 tot 10 is hierop gescoord. Volgens de brandweer had Jamai bijna alles gezongen.

Pootafdrukken dieren

Over het algemeen allemaal voldoenden behaald. Ee negatieve uitschieter is Excelsior 2.

Kruidenkruiden

Rollend Succes 2 wist als enige een 10 te scoren voor deze vraag. De kervel was het moeilijkste te herkennen. Over het algemeen veel voldoendes gescoord. Sommige teams dachtten dropplanten, Hash en wiet te herkennen en De Rank 1 vond dat bijna alles onkruid was.

Verkeersvraag

Gelukkig erg goed gemaakt! We weten veel over verkeersregels.

Producten van hout

Uiteenlopend gemaakt. Tussen 4 en 10 punten.

Taal

Heel goed gemaakt, veel tienen.

Boerderijen

Gemiddeld gemaakt. Alleen de Bibliotheek behaald hiervoor een 10.

Grondsoorten

Redelijk goed gemaakt, over het algemeen had iedereen een voldoende.

Politiek

Uiteenlopende scores, tussen 2 en 10.

Auto - vakjargon

Deze vraag vond men moeilijk! Scores tussen 2 en 10. De Franciscusschool vond deze vraag erg moeilijk
BAS betekende "een leuke vent" en ESP was een spaanse auto. De Rank 3 vond dat een auto uitgerust moet zijn met 16 vreemde dingen en hadden het over een auto met paardenversnelling, en vonden dat BAS Brute Achterlijke Snelweg betekende.

Wetenschap

Erg moeilijk!

Rebus

Erg goed gemaakt, bijna alleen maar achten, negens en tienen!

Eten- Vleeswaren
worst

Meestal wel goed ge(s)maakt.

Dierentuinen

Erg goed gemaakt, gemiddelde van 8 punten. De Vleut en Dierenpark Wissel leverden de meeste problemen op. De Vleut is in Best en Dierenpark Wissel in Epe. Dat wisten maar weinig mensen.

Deelfoto's (Get the picture)

Goed gemaakt, een gemiddelde tussen de 8 en de 10 punten.

Duo's

Deze vraag was een "makkie" bijna iedereen had een 10. BRAVO!

Logo's

Goed gemaakt met een gemiddelde 8. Het logo van de ERU en van Haust waren het moeilijkst te herkennen.

Edelstenen

Redelijk moeilijke vraag het gemiddelde was net een voldoende.

Ruimtevaart

De meesten behaalden voor deze vraag een ruime voldoende.

Woerden vroeger/nu

Deze vraag was moeilijk!  Bijna alle Zegveldse deelnemers wisten de foto van de Hoofdweg in Zegveld te herkennen.

Sport

Grappige uitslag, gemiddelde voldoende, maar heel wisselend in goede en foute antwoorden. Niemand behaalde een 10.

Aardrijkskunde

Slecht gemaakt, gelukkig wissten de meeste van jullie de Oosterscheldekering nog te herkennen.Hoogste score is 6.

Schelpen

Meestal voldoende gescoord.

Koeien
koeien

Brandweer, Animo en Beursplein 10 haalden een 10. De overigen vonden dit toch erg moeilijk, gemiddeld een 5 behaald.

Spreekwoorden

Voldoende gescoord.

Rode draad

Krantenvraag
krant

Goed gemaakt. Laagste uitschieter was Don Quishuttle.